Secția 9 Poliție: tot ce trebuie să știi despre eliberarea cărții de identitate
Sectia 9 Politie Eliberare Carte Identitate: Ghid Complet Pentru Cetatenii Sectorului 2
Daca locuiesti in Sectorul 2 al Bucurestiului si vrei sa iti eliberezi un nou act de identitate, atunci trebuie sa stii ca Sectia 9 Politie este institutia care se ocupa de acest serviciu. Sectia 9 Politie se afla pe Soseaua Pantelimon nr. 290 si are un program de lucru cu publicul de luni pana vineri, intre orele 8:30 si 16:30. In acest articol iti vom explica ce trebuie sa faci pentru a obtine cartea de identitate la Sectia 9 Politie, ce documente ai nevoie, ce taxe trebuie sa platesti si ce alte informatii utile trebuie sa cunosti.
sectia 9 politie eliberare carte identitate
Cand Ai Nevoie Sa Iti Eliberezi Cartea De Identitate La Sectia 9 Politie?
Legea prevede ca toti cetatenii romani cu domiciliul in Romania sunt obligati sa detina un act de identitate valabil, care sa ateste identitatea, cetatenia si domiciliul lor. Actul de identitate poate fi cartea de identitate sau cartea electronica de identitate. Cartea de identitate se elibereaza in urmatoarele situatii:
la implinirea varstei de 14 ani;
la expirarea termenului de valabilitate;
la modificarea datelor de stare civila;
la anularea documentului;
la schimbarea sexului sau a fizionomiei;
la schimbarea domiciliului sau a denumirii strazii sau a renumerotarii imobilelor.
De asemenea, se elibereaza o noua carte de identitate in cazul pierderii, furtului, distrugerii sau deteriorarii actului de identitate detinut anterior.
Cum Poti Sa Iti Eliberezi Cartea De Identitate La Sectia 9 Politie?
Pentru a obtine cartea de identitate la Sectia 9 Politie trebuie sa urmezi urmatorii pasi:
Completeaza cererea pentru eliberarea actului de identitate. Poti descarca cererea de pe site-ul politiaromana.ro sau o poti obtine direct de la ghiseul sectiei.
Aduna documentele necesare pentru eliberarea actului de identitate. Documentele difera in functie de situatia fiecarui solicitant, dar in general ai nevoie de actul de identitate si cartea de alegator, dupa caz, certificatul de nastere si certificatul de casatorie, dupa caz, original si copie, certificatul/hotararea de divort, dupa caz, original si copie, certificatul de deces al sotului/sotiei decedat/decedate, in cazul sotului supravietuitor, original si copie, certificatele de nastere ale copiilor cu varsta mai mica de 14 ani, original si copie, documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu si dupa caz, cel cu care se face dovada adresei de resedinta, original si copie, chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate. In cazul modificarii numelui si/sau prenumelui titularului, prenumelui parintilor, a datei ori a locului de nastere, precum si in situatia schimbarii sexului, se prezinta si hotararea judecatoreasca sau, dupa caz, actul administrativ in baza caruia s-au modificat datele de stare civila.
Depune cererea si documentele la ghiseul sectiei. Cererea pentru eliberarea actului de identitate se depune personal, iar actul de identitate se elibereaza titularului. In situatia cetatenilor romani care au domiciliul in Romania si se afla temporar in strainatate, eliberarea cartii de identitate se poate face prin intermediul altei persoane, pe baza de procura speciala, autentificata la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei din tara in care se afla solicitantul.
Asteapta sa primesti cartea de identitate. Termenul legal pentru eliberarea cartii
de identitate este de maximum 30 zile calendaristice. In cazuri exceptionale,
se poate elibera o carte provizorie valabila pentru o perioada determinata.
Ce Alte Informatii Utile Trebuie Sa Stii Despre Sectia 9 Politie Eliberare Carte Identitate?
In afara de eliberarea cartilor de identitate, Sectia 9 Politie mai ofera si alte servicii publice comunitare cum ar fi:
eliberarea certificatelor de cazier judiciar;
eliberarea adeverintelor privind domiciliul sau resedinta;
eliberarea adeverintelor privind numele purtat anterior;
eliberarea adeverintelor privind starea civila;
eliberarea adeverintelor privind cetatenia romana;
eliberarea adeverintelor privind schimbarea numelui sau prenumelui.
Pentru aceste servicii trebuie sa te adresezi sectiei cu documentele necesare si sa platesti taxele corespunzatoare.
Daca vrei sa contactezi Sectia 9 Politie pentru orice informatie suplimentara sau clarificare legata de eliberarea cartii
Cum Poti Sa Iti Eliberezi Certificatul De Cazier Judiciar La Sectia 9 Politie?
Daca ai nevoie de un certificat de cazier judiciar pentru diverse scopuri (angajare, inscriere la scoala, obtinere de vize etc.), poti solicita acest serviciu la Sectia 9 Politie. Pentru aceasta trebuie sa completezi o cerere pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar, sa aduci documentele necesare si sa platesti taxa corespunzatoare. Documentele necesare sunt:
actul de identitate, original si copie;
chitanta reprezentand contravaloarea certificatului de cazier judiciar.
Dupa depunerea cererii si documentelor la Sectia 9 Politie, vei primi certificatul de cazier judiciar in termen de maximum 3 zile lucratoare. Daca ai nevoie urgenta de un certificat de cazier judiciar, poti solicita eliberarea lui in regim de urgenta, in termen de maximum o ora, cu plata unei taxe suplimentare.
Cum Poti Sa Iti Eliberezi Cartea Electronica De Identitate La Sectia 9 Politie?
Daca vrei sa iti eliberezi cartea electronica de identitate la Sectia 9 Politie, trebuie sa urmezi aceiasi pasi ca si pentru eliberarea cartii de identitate clasice, cu cateva diferente:
trebuie sa completezi o cerere speciala pentru eliberarea cartii electronice de identitate;
trebuie sa iti exprimi consimtamantul expres pentru prelucrarea datelor biometrice (amprentele digitale si fotografia faciala);
trebuie sa iti alegi un cod numeric personal (CNP) nou sau sa il pastrezi pe cel vechi;
trebuie sa iti alegi un cod PIN pentru accesarea datelor din cartea electronica de identitate;
trebuie sa platesti o taxa mai mare decat pentru cartea de identitate clasica.
Cartea electronica de identitate are o valabilitate mai mare decat cartea de identitate clasica (10 ani in loc de 7 ani) si ofera mai multe avantaje, cum ar fi:
posibilitatea de a accesa servicii electronice oferite de autoritati sau institutii publice sau private;
posibilitatea de a calatori in spatiul Schengen fara pasaport;
posibilitatea de a semna electronic documente cu valoare juridica;
posibilitatea de a stoca date personale suplimentare pe cipul cartii electronice de identitate.
Cum Poti Sa Contactezi Sectia 9 Politie Pentru Orice Informatie Sau Clarificare Legata De Eliberarea Cartii De Identitate?
Daca vrei sa contactezi Sectia 9 Politie pentru orice informatie sau clarificare legata de eliberarea cartii de identitate, poti folosi urmatoarele modalitati:
telefonic: la numarul 021/255.10.44 sau 021/315.35.34 interior 28916;
e-mail: la adresa sectia9@b.politiaromana.ro sau sectia9.cazier@b.politiaromana.ro;
online: pe site-ul politiaromana.ro sau pe pagina de Facebook a Sectiei 9 Politie;
fizic: la sediul sectiei situat pe Soseaua Pantelimon nr. 290.
Sectia 9 Politie este deschisa pentru public de luni pana vineri, intre orele 8:30 si 16:30. Insa, in anumite zile, programul poate fi prelungit pentru a facilita eliberarea cartilor de identitate.
Cum Poti Sa Iti Eliberezi Cartea De Alegator La Sectia 9 Politie?
Daca ai nevoie de o carte de alegator pentru a putea vota la alegerile locale, parlamentare sau prezidentiale, poti solicita acest serviciu la Sectia 9 Politie. Pentru aceasta trebuie sa completezi o cerere pentru eliberarea cartii de alegator, sa aduci documentele necesare si sa platesti taxa corespunzatoare. Documentele necesare sunt:
actul de identitate, original si copie;
certificatul de nastere, original si copie;
chitanta reprezentand contravaloarea cartii de alegator.
Dupa depunerea cererii si documentelor la Sectia 9 Politie, vei primi cartea de alegator in termen de maximum 15 zile lucratoare. Daca ai nevoie urgenta de o carte de alegator, poti solicita eliberarea ei in regim de urgenta, in termen de maximum 3 zile lucratoare, cu plata unei taxe suplimentare.
Cum Poti Sa Iti Eliberezi Pasaportul La Sectia 9 Politie?
Daca vrei sa iti eliberezi pasaportul la Sectia 9 Politie, trebuie sa urmezi urmatorii pasi:
Completeaza cererea pentru eliberarea pasaportului. Poti descarca cererea de pe site-ul pasapoarte.mai.gov.ro sau o poti obtine direct de la ghiseul sectiei.
Aduna documentele necesare pentru eliberarea pasaportului. Documentele difera in functie de tipul pasaportului solicitat (simplu electronic, simplu temporar sau biometric), dar in general ai nevoie de actul de identitate si certificatul de nastere, original si copie, certificatul de casatorie si certificatul de nastere al copiilor minori, dupa caz, original si copie, adeverinta medicala care atesta starea de sanatate corespunzatoare eliberarii pasaportului, chitanta reprezentand contravaloarea pasaportului.
Depune cererea si documentele la ghiseul sectiei. Cererea pentru eliberarea pasaportului se depune personal, iar pasaportul se elibereaza titularului. In situatia cetatenilor romani care au domiciliul in Romania si se afla temporar in strainatate, eliberarea pasaportului se poate face prin intermediul altei persoane, pe baza de procura speciala, autentificata la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei din tara in care se afla solicitantul.
Asteapta sa primesti pasaportul. Termenul legal pentru eliberarea pasaportului este de maximum 30 zile calendaristice pentru pasaportul simplu electronic sau biometric si de maximum 3 zile lucratoare pentru pasaportul simplu temporar. In cazuri exceptionale, se poate elibera un titlu de calatorie valabil pentru o perioada determinata.
Cum Poti Sa Iti Eliberezi Permisul De Conducere La Sectia 9 Politie?
Daca vrei sa iti eliberezi permisul de conducere la Sectia 9 Politie, trebuie sa urmezi urmatorii pasi:
Completeaza cererea pentru eliberarea permisului de conducere. Poti descarca cererea de pe site-ul chestionare-auto.ro sau o poti obtine direct de la ghiseul sectiei.
Aduna documentele necesare pentru eliberarea permisului de conducere. Documentele difera in functie de situatia fiecarui solicitant (prima data cand obtii permisul, schimbarea categoriei sau a datelor personale etc.), dar in general ai nevoie de actul de identitate si certificatul de nastere, original si copie, certificatul medical care atesta aptitudinile fizice si psihice necesare pentru conducerea autovehiculelor, chitanta reprezentand contravaloarea permisului de conducere.
Depune cererea si documentele la ghiseul sectiei. Cererea pentru eliberarea permisului de conducere se depune personal, iar permisul se elibereaza titularului.
Asteapta sa primesti permisul de conducere. Termenul legal pentru eliberarea permisului
de conducere este de maximum 30 zile calendaristice.
Concluzie
Sectia 9 Politie este o institutie publica care ofera servicii de eliberare a cartii de identitate, a certificatului de cazier judiciar, a cartii de alegator, a pasaportului si a permisului de conducere. Pentru a beneficia de aceste servicii, cetatenii trebuie sa completeze cereri specifice, sa aduca documentele necesare si sa plateasca taxele corespunzatoare. Sectia 9 Politie are un program de lucru cu publicul de luni pana vineri, intre orele 8:30 si 16:30, dar in anumite zile programul poate fi prelungit pentru a facilita eliberarea actelor. Sectia 9 Politie poate fi contactata telefonic, prin e-mail, online sau fizic pentru orice informatie sau clarificare legata de eliberarea actelor. Sectia 9 Politie este situata pe Soseaua Pantelimon nr. 290, Sector 2, Bucuresti. ca3e7ad8fd